Am not receive my refund on case 5094316213 in date November 26 2015

am need a answer for the refund # 5094316213 

this parcel is lost on post canada

am need a answer now and need my money

Message 1 of 2
latest reply
1 REPLY 1

Am not receive my refund on case 5094316213 in date November 26 2015

 

Hello 'sergemichaud', 

That listing has been removed by ebay (or you bought it a very long time ago).


What makes you so sure the parcel was lost by the post?  Lost parcels are really rare, but I suppose anything is possible.

Was there a tracking number?  Have you contacted the seller?  Is the seller still a registered user?

 

First thing to do is contact the seller.  If he is unavailable or unresponsive, you will want to open a dispute for an 'item not received'.  

Ebay only allows 30 days from the last proposed delivery date to open a case, and if you have not received your refund after 3 days, you may need to call ebay.  Have you seen this link about it?

http://pages.ebay.ca/help/buy/item-not-received.html#notreceived

 

If 30 days has passed already, you also have the option to open a case in paypal for 'item not received'.  Paypal gives you 180 days from when you paid  in which to open a dispute.

https://www.paypal.com/webapps/mpp/ua/useragreement-full?country.x=CA&locale.x=en_CA#13

 

And if all that is no help, if you paid by credit card you can call the customer service number on the back of the card to inquire about a chargeback reversal.  

 

You do not say when you bought the item or where (which country) you bought from, but if it was within the last 6 months and you have not received anything, you can certainly get back your money.

 

 

 

 

Si le colis s'est perdu, c'est très rare mais peut-être ça peut arriver. Est-ce que le vendeur est desinscrit, comme 'Cet utilisateur n'est plus inscrit sur eBay?


Y-a-t-il un numéro de suivi?  Avez-vous contacté le vendeur?  S'il ne vous répond pas favorablement et rapidement, ouvrez un litige pour 'objet non reçu'.  A ebay vous avez le temps jusqu'au 30 jours suivant la date de livraison prévue, -- et tranformez le litige en réclamation si toujours rien reçu dans 3 jours pour être remboursée (cliquez sur le lien ci dessous):

http://pages.cafr.ebay.ca/help/buy/item-not-received.html#notreceived

 

 

Après 30 days, vous pouvez aussi ouvrir un litige via paypal si paiement par ce biais 'objet non reçu'.  Vous avez 180 jours à compter de la date du paiement et que le vendeur a 20 jours pour résoudre le problème. Quand vous transformez le litige en réclamation, vous devez le faire dans les 20 jours qui suivent le signalement du litige. 

https://www.paypal.com/ca/webapps/mpp/ua/useragreement-full?locale.x=fr_CA#13

 

Et aussi, si vous avez payé avec une carte de crédit, vous pourriez toujours essayer de contacter le service à la clientèle (numéro 1-800) au verso pour vérifier si vous pourriez faire inverser un paiement.

 

 

Best wishes for a positive outcome. Smiley Happy

 

 

 

Message 2 of 2
latest reply