Discussion with eBay Canada Country Manager: Jan 13, 3:00 PM - 4:00 PM ET

carly@ebay.com
Community Member
Please join us on January 13 from 3:00 PM to 4:00 PM ET for a general discussion and question and answer session with Jordan, the eBay Canada Country Manager. Jordan will be here on behalf of the eBay Canada team to answer any questions you have about eBay.

If you are not able to attend, but want to leave some questions in advance please post them here, and you can check back later for answers. This thread will remain open until the discussion is over on January 13.

Hope you can join us!
Carly
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Discussion with eBay Canada Country Manager: Jan 13, 3:00 PM - 4:00 PM ET

jordanb@ebay.com
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Hi pierrelebel,

Stormpay is not an allowed method of payment under our new safe payments policy. The reason you still see some listings using Stormpay is because full enforcement of the safe payments policy is not yet in effect. Once we have full enforcement in place, we will begin to block those listings that offer banned payment companies or payment methods.

Here is a link to a page where we specifically call out the payment methods that will be banned.

http://pages.ebay.com/help/policies/safe-payments-policy.html
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Discussion with eBay Canada Country Manager: Jan 13, 3:00 PM - 4:00 PM ET

jordanb@ebay.com
Community Member
Hi silversolstice714,


Thanks a lot for your suggestions under section 2 or your post. I know that I as well as many users agree with some of your sentiments.

As for shipping information, we are in the process of redesigning our shipping hub which will contain all (plus more) of the information you outline.
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Discussion with eBay Canada Country Manager: Jan 13, 3:00 PM - 4:00 PM ET

jordanb@ebay.com
Community Member
Hi silversolstice714,

Forgot to mention that we expect this new shipping hub to go live within the next 60 days.
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Discussion with eBay Canada Country Manager: Jan 13, 3:00 PM - 4:00 PM ET

"Stormpay is not an allowed method of payment

What exactly is the reasoning behing these specific sites being disallowed.. What sets them apart from say, Moneybookers, except for the fact that Moneybookers is regulated by a government; and the others, similar to PAYPAL, are not regulated at all.

Brazilian Bikinis, Swimwear and More
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Discussion with eBay Canada Country Manager: Jan 13, 3:00 PM - 4:00 PM ET

jordanb@ebay.com
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Hi jakeeangel,

Here is a link to an eBay feature called "bidder block" which essentially allows you to determine who can bid on your items. http://pages.ebay.com/help/sell/manage_bidders_ov.html
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Discussion with eBay Canada Country Manager: Jan 13, 3:00 PM - 4:00 PM ET

gigee76@ebay.com
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Bonjour !

Here's are the questions from our francophone members along with the answers I've prepared.

Q1. Le problème des vendeurs chargeant des frais de S/H exhorbitant afin de contourner les frais d'ebay est un problème réel. Que va faire ebay pour arreter ca ?

Réponse (Answer): Les frais d’expédition et de manutention s’appliquent aux frais qu’encourt le vendeur pour les matériaux d’emballage, ainsi que des frais raisonnables pour livrer le colis au bureau de poste ou à un point de dépôt de FedEx ou UPS. Un exemple de frais excessifs serait de charger 25,00 $ pour la livraison d’un DVD. En tant que membres d’eBay, si vous trouvez des annonces de ce genre, vous pouvez nous le signaler en cliquant sur le lien ‘Report’ au bas de la page d’aide suivante :

http://pages.ebay.ca/help/policies/listing-shipping.html

Q2. Beaucoup d'encheres (surtout en Europe) n'indique pas de methodes de paiement dans leur description. N'y a-t-il pas un moyen de "forcer" un vendeur a indiquer ce qu'il accepte et ce qu'il refuse ? L'option "other/see item description" ne devrait pas exister.

Réponse (Asnwer): eBay permet aux vendeurs de déterminer les méthodes de paiement qu’ils accepteront pour leurs mises en vente. Nous encourageons les vendeurs à décrire clairement ces méthodes de paiement, mais nous suggérons également aux acheteurs de s’informer auprès du vendeur en question pour des clarifications avant d’enchérir sur l’objet. De plus, eBay Canada a récemment mis en place un règlement sur les paiements sécurisés. Vous pouvez trouver ce règlement à la page d’aide suivante :

http://pages.ebay.ca/help/policies/safe-payments-policy.html

Q3. Encore beaucoup de vendeurs indiquent une surcharge lorsque le paiement se fait par paypal. Informer ebay ne change rien: les encheres ne sont pas retirées... N'y aurait-il pas un moyen de "bloquer" les valeurs de ventes entre ebay et paypal, sans avoir la possibilité d'ajouter des % ? Si l'enchere finit a 100$, avec 15$ de S/H, le total a payer doit etre 115$.

Réponse (Answer) eBay ne permet pas aux vendeurs d’indiquer qu’ils chargent une surcharge pour une méthode de paiement spécifique, que ce soit PayPal ou une autre méthode. Parce que les vendeurs ne savent pas toujours à l’avance de la provenance de leur acheteur, ils ne peuvent pas toujours déterminer les frais de livraison à l’avance. Pour cette raison, nous ne pouvons pas interdire au vendeur d’ajouter des frais de livraison après que la mise en vente soit terminée. Si vous trouvez des annonces qui demandent une surcharge selon la méthode de paiement utilisée, vous pouvez nous le signaler en cliquant le lien ‘Report’ au bas de la page d’aide suivante :

http://pages.ebay.ca/help/policies/listing-surcharges.html

Si un vendeur vous envoie une facture avec une surcharge dû à la méthode de paiement sélectionnée, qui n’était pas indiqué sur la mise en vente en question, nous aimerions que vous nous le signaliez par l’entremise de la page suivante :

http://pages.ebay.ca/help/contact_us/_base/index.html

Q4. Les feedbacks: l'impact d'un feedback negatif est beaucoup trop long a absorber. Je comprends qu'il oblige les utilisateurs a vendre/acheter plus pour ramener le % le plus proche de 100% (donc des $$$ pour ebay), mais c'est un peu exagerer. Je pense qu'il n'y a pas de solutions parfaites, mais n'y aurait-il pas un moyen de reduire l'impact ? Est-ce qu'ebay a deja envisagé differents scenarios de feedback ? Si oui, pouvons nous les connaitre ?

Réponse (Answer): Le ‘feedback’ a toujours été un sujet de discussion intense sur eBay. Le ‘feedback’ permet aux membres de laisser des commentaires concernant leurs expériences avec d’autres membres. Pour que le ‘feedback’ soit efficace, et juste, nous ne pouvons empêcher un membre de laisser un ‘feedback’ négatif pour un autre membre, que ce soit mérité ou non. La plupart des membres regardent le ‘feedback’ dans sa totalité, plutôt qu’en commentaires individuels, et ils jetteront un coup d’œil à l’historique de ‘feedback’ complet d’un membre avant de décider de faire une transaction avec eux.

Par contre, l’an dernier, eBay a commencé à mettre en place des changements au système de ‘feedback’. Par exemple, nous croyons qu’un membre qui ne participe pas au processus de résolution de litige pour objets non payés ou non reçus (“Unpaid Item” ou “Item Not Received”) ne devraient pas avoir d’impact sur le ‘feedback’ du membre qui a signalé le litige. Le commentaire laissé demeurera en place, mais si le membre n’a pas répondu au litige, la note négative ne sera pas utilisée dans le calcul du score de feedback.

De plus, le ‘feedback’ qui est laissé par un membre qui est suspendu à l’intérieur des 90 premiers jours de leur inscription sur eBay sera enlevé. Finalement, les membres qui ont un score de ‘feedback’ de moins de 10 devront suivre un tutoriel en ligne sur l’usage du feedback, avant de pouvoir laisser un commentaire neutre ou négatif.

Je suis désolee de ne pas avoir de traduction complète de cette annonce qui a été faite l’an dernier, mais vous pouvez lire la version anglaise sur la page suivante :

http://www2.ebay.com/aw/ca/200506240051572.html

Q5. Une derniere suggestion (pas forcement populaire): l'un des grands problemes pour les acheteurs est le cout du S/H. Dans bien des cas, il n'est pas indiqué, ce qui oblige a contacter le vendeur. Quand l'enchere est dans ses dernieres heures, il n'y a que tres peu de chance d'obtenir l'information. DOnc, ebay ne devrait-il pas obliger les vendeurs a indiquer un S/H pour toute les parties du monde ou il accepte de vendre ? Ce serait plus simple pour les acheteurs, pour les vendeurs (pas obligé de repondre a 10-20 Q4S) et ca resoudrais le point 3.

Réponse (Answer): Je comprends votre sentiment face aux vendeurs qui n’indiquent pas à l’avance les frais de livraison qui seront chargés. Au niveau des vendeurs canadiens, nous n’avons pas une calculatrice pour les frais de livraison comme celui du site américain. Ainsi, il est difficile pour les vendeurs canadiens de savoir le coût, à moins d’être un vendeur eBay possédant une grande expérience ou de toujours vendre le même objet. Le site de Postes Canada offre un calculateur de tarif, mais cela requiert le code postal de l’acheteur pour pouvoir déterminer les frais. Pour cette raison, nous ne pouvons forcer les vendeurs d’indiquer le coût exact de livraison.

Gigee76
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Discussion with eBay Canada Country Manager: Jan 13, 3:00 PM - 4:00 PM ET

jordanb@ebay.com
Community Member
able-wizard1957,

We totally understand your frustration around not having a Pink on the PayPal board. We promise to get back to you in the very near future with a time that you can expect a Pink to appear.
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Discussion with eBay Canada Country Manager: Jan 13, 3:00 PM - 4:00 PM ET

jordanb@ebay.com
Community Member
member987014,

Can you please provide us with some more colour on what you mean by "hidden fees"?

Thanks
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Discussion with eBay Canada Country Manager: Jan 13, 3:00 PM - 4:00 PM ET

jordanb@ebay.com
Community Member
ob1-65,

Let me look into this further for you, and see if we can get you some more information in this case.
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Discussion with eBay Canada Country Manager: Jan 13, 3:00 PM - 4:00 PM ET

bagzetc
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A bidder can look at a seller's feedback and choose not to bid on their auction if they have a lot of ugly negatives.

Turning it around - if a seller's auction ends successfully and the winning bidder sniped the auction in the last few seconds so there wasn't time to cancel their bid (or they bought through buy it now), if that winning bidder has an excessive number ugly negatives and their feedback rating is still in the positive zone (but just has a large number of negatives) and the seller is very uncomfortable about that winning bidder based on the number and type of negative feedbacks, is the seller allowed to not sell to the buyer based on their feedback or is the seller still obligated to sell to that winning bidder no matter what because a contract is a contract.

(this is not including a buyer who is threatening, vulgar, etc - they just have a very large number of negatives that the seller is concerned about by the quantity and type of negatives).
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Discussion with eBay Canada Country Manager: Jan 13, 3:00 PM - 4:00 PM ET

valleyboy42
Community Member
Under your new safe payment methods, Can a seller

demand "Cash as the only form of payment" for a local

pickup? .
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._________________________________________________________
"There is no conversation more boring than the one where everybody agrees."




Photobucket - Video and Image Hosting

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Discussion with eBay Canada Country Manager: Jan 13, 3:00 PM - 4:00 PM ET

Good Afternoon 🙂 I would like to know how searches are determined? For example, if I search "antique christmas" there are a total of 605 listings right now. I want to see "antique" christmas, but I get "primitive" and "rare" as two examples as well. Nowhere in their listing title do they have "antique". I am also a little concerned with the pop ups that come while searching and I'm sorry, I couldn't find an example of that real quick, but I have noticed it.
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Discussion with eBay Canada Country Manager: Jan 13, 3:00 PM - 4:00 PM ET

jordanb@ebay.com
Community Member
Hiddentreasures247,


In my opinion threats and insults almost always backfire
Every eBay member's reputation is dependent on feedback left by their trading partners. Threatening a member with negative feedback or insulting them usually stiffens their resolve and makes them less accommodating and cooperative. While leaving negative feedback is sometimes appropriate, resorting to harsh measures too quickly can make the situation worse than it is.

Having said that, eBay does have a policy around "threatening" emails. Please see the link below for more information. http://pages.ebay.ca/help/policies/rfe-unwelcome-email-offensive.html
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Discussion with eBay Canada Country Manager: Jan 13, 3:00 PM - 4:00 PM ET

Just dropping by to say hello.
-------------------------------------------------------------------
May your days be filled with Wonder and your nights be blessed with Love!


I wish you:
Smiles when sadness invades you.
Confidence when you have doubts.
Comfort when you need it most.
Friends to light up your life.
Rainbows to climb up to the heavens on.

Message 34 of 50
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Discussion with eBay Canada Country Manager: Jan 13, 3:00 PM - 4:00 PM ET

And a few times today, while searching for seller's other items there was a notice at the top of the page for something about downloading web browser. Forgive me as I can't find an example at this time, however, I do get concerned about downloading anything to my computer.
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Discussion with eBay Canada Country Manager: Jan 13, 3:00 PM - 4:00 PM ET

jordanb@ebay.com
Community Member
Hi jakeeangel,

We will get back to you on your feedback related question. As for eBay Live, stay tuned. Vegas is too fun a place not to do something exciting.
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Discussion with eBay Canada Country Manager: Jan 13, 3:00 PM - 4:00 PM ET

pukmis
Community Member
Hi Jordan...
If there is time at the end could you let us know
if by chance there will be a discount (promo-code) with
certain hotels in Vegas for eBay Live in June???
Or will this info come out in Feb. when registration opens up???
Death is certain...
Life is not...
I myself am made entirely of flaws, stitched together with good intentions.
- Augusten Burroughs
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Discussion with eBay Canada Country Manager: Jan 13, 3:00 PM - 4:00 PM ET

jordanb@ebay.com
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goodolandy,

Not sure if you want to sell, but if you do you need to have a credit card on file. If you just want to remain a buyer you should be able to change your email address in your My eBay preferences regardless of wether or not the new email address is anonymous ie: hotmail.

Would love some help here if I am wrong as this is a question I have not encountered before.

Thanks
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Discussion with eBay Canada Country Manager: Jan 13, 3:00 PM - 4:00 PM ET

treasure-pot
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Jordan, if it helps with an answer to goodolandy, I believe that the restrictiction is in place to control some of the excessive "sport" bidding that went on a few years back. People could take out a Hotmail, Yahoo, etc email addy and start a new ID every day. Those intent on not paying would enter false contact info and there was no way to make them accountable. The inclusion of the requirement for a credit card only applies to web based email addresses and not to email addresses issued by ISP's.

Bill


Bill


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Discussion with eBay Canada Country Manager: Jan 13, 3:00 PM - 4:00 PM ET

valleyboy42
Community Member
re. # 37
Would love some help here if I am wrong as this is a question I have not encountered before


I have a hot mail account and NO Credit Card on File and have had this ID for just a few months. .
.
._________________________________________________________
"There is no conversation more boring than the one where everybody agrees."




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