Hello 'sergemichaud',
That listing has been removed by ebay (or you bought it a very long time ago).
What makes you so sure the parcel was lost by the post? Lost parcels are really rare, but I suppose anything is possible.
Was there a tracking number? Have you contacted the seller? Is the seller still a registered user?
First thing to do is contact the seller. If he is unavailable or unresponsive, you will want to open a dispute for an 'item not received'.
Ebay only allows 30 days from the last proposed delivery date to open a case, and if you have not received your refund after 3 days, you may need to call ebay. Have you seen this link about it?
http://pages.ebay.ca/help/buy/item-not-received.html#notreceived
If 30 days has passed already, you also have the option to open a case in paypal for 'item not received'. Paypal gives you 180 days from when you paid in which to open a dispute.
https://www.paypal.com/webapps/mpp/ua/useragreement-full?country.x=CA&locale.x=en_CA#13
And if all that is no help, if you paid by credit card you can call the customer service number on the back of the card to inquire about a chargeback reversal.
You do not say when you bought the item or where (which country) you bought from, but if it was within the last 6 months and you have not received anything, you can certainly get back your money.
Si le colis s'est perdu, c'est très rare mais peut-être ça peut arriver. Est-ce que le vendeur est desinscrit, comme 'Cet utilisateur n'est plus inscrit sur eBay?
Y-a-t-il un numéro de suivi? Avez-vous contacté le vendeur? S'il ne vous répond pas favorablement et rapidement, ouvrez un litige pour 'objet non reçu'. A ebay vous avez le temps jusqu'au 30 jours suivant la date de livraison prévue, -- et tranformez le litige en réclamation si toujours rien reçu dans 3 jours pour être remboursée (cliquez sur le lien ci dessous):
http://pages.cafr.ebay.ca/help/buy/item-not-received.html#notreceived
Après 30 days, vous pouvez aussi ouvrir un litige via paypal si paiement par ce biais 'objet non reçu'. Vous avez 180 jours à compter de la date du paiement et que le vendeur a 20 jours pour résoudre le problème. Quand vous transformez le litige en réclamation, vous devez le faire dans les 20 jours qui suivent le signalement du litige.
https://www.paypal.com/ca/webapps/mpp/ua/useragreement-full?locale.x=fr_CA#13
Et aussi, si vous avez payé avec une carte de crédit, vous pourriez toujours essayer de contacter le service à la clientèle (numéro 1-800) au verso pour vérifier si vous pourriez faire inverser un paiement.
Best wishes for a positive outcome. 